Tuesday, April 8, 2014

[MV Review] Akdong Musician - 200%

So Akdong Musician finally made their debut... After spending so long in the YG basement, people were getting concerned and wondering if they were ever going to see the light of day ever again. With "200%," we can see that their time down there was... interesting, to say the least.



The music video is your standaaaaaaaaaaaaaalkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkd

zzzzz
zzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

.
.
.
.

(A/N: This is where I fell asleep on my keyboard.)
The end.



All jokes aside, this MV is indeed that boring. It's just your standard lighthearted tsundere girl-stalks-guy rom-com-esque storyline. No seriously.



Girl's got it bad. But stalking eventually turns to hope for fangirls all over the world that no matter how unfortunate your looks may be, you still have a chance with the oppa of your dreams. The sister half of Akdong Musician climbs her way out of the friend zone, and it looks as if she's finally made it to the promised land. Just barely one roofie date away from getting that d, reality suddenly sets in harder than Taeyang's Wedding Dress.


I really enjoyed that unfolding effect though, ngl.
This shit makes his strug feel like child's play, man. Shit was brutal. In the end though, our protagonist tsundere never turns to yandere to solve her problems. Honestly speaking, this MV would have been soooooooooo much better if she had gone Gasai Yuno on that other bitch trying to steal her man.

"Oppaaaaaaa~! We'll be together foreeeeeever~!"
At any rate, much like the MV itself, the song isn't much more intaersldkjfkjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjhufaf;

zzzzz
zzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

.
.
.

(A/N: This is where I fell asleep trying to remember the song.)


All jokes aside (again), I really did NOT enjoy that sing talky rap shiet at the beginning. I was under the impression that Akdong Musician was a brother-sister singing duo, so that rap was really jarring. I dunno, it felt like someone was trying to force some magic to happen where it was clearly not clicking. I will give credit where credit is due, though. I like the sister's vocal color, it's very clear and resonant. Whoever mixed this track did a damn good job of it. The brother's voice kinda sounds like what Jay Park would if he could carry a tune, or maybe I'm just imagining things.

The full effect of the song is not that special. I mean sure, it's okay if you like this kind of thing. Yes, it's not as bad as Busker Busker, but it's still pretty damn boring. I just don't get the appeal.

TL;DR: zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

+:

  • the foldy third-wheel reveal montage was kinda cool
-:
  • song's boring
  • MV's boring
  • wasted yandere potential
  • wtf are they wearing?
  • poor things should have known what was in store when they signed that contract


I give it 2's out of 5.

18 comments:

  1. Seriously, that rap-like thing in the beginning ... it was like a sign that told me to turn back now.

    Also, literally LOLed at your rating at the end.

    ReplyDelete
    Replies
    1. WTF IS THAT POOR BOY DOING...?

      *giggity*

      Delete
  2. 200% stronger than regular sleeping pills.

    ReplyDelete
  3. So when are you guys going to review crayon pop's oi?

    *runs away*

    All jokes aside (lel), I also found the folding screen effects to be quite cool, too bad people would've been unconscious before they get to that part.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Not gonna lie, I stopped watching before that point, so it was news to me seeing it here.

      Delete
    2. @Fany Pack; You're not the only one.

      Delete
  4. The rapping at the beginning woke me up, then the chorus came, and well, even they sounded sleepy. I don't blame them. Without their voices, the music itself was boring. Oh, as for the appeal, that's because they're signed to YG and they won Kpop Star 2, that's all. Honestly, that guy who rapped sounded like Mad Clown, except an annoying version of him, and he didn't crap all over song like Mad Clown did when he collaborated with Soyu.

    ReplyDelete
  5. typical department store background music.

    their voices don't blend well either.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This. It sounds like one of 'em (probably the boy) is just a hair off key and no one thought to fix that in post production.

      Delete
    2. Yeh.. That's my main problem with it.
      I like their voices, but it doesn't work together in this song. It feels like they are competing for attention rather than meshing.

      Well, I'll probably still keep it as a Red Eye flight track.
      I need this kind of non-descript music so I can sleep on them planes.

      Delete
  6. Everyone is praising this song, I just use it to fall asleep.

    ReplyDelete
  7. "The brother's voice kinda sounds like what Jay Park would if he could carry a tune, or maybe I'm just imagining things."

    Ouch~ Po' Jay Park XD

    I rather liked this song/video. Considering what horrid things could have happened to these two in YG's basement (see - Taeyang's transformation into GD 2.0), I thought this song/album came out pretty well. The light and jazzy feel to the song is a powerful sleep, but I'd rather fall asleep laughing at how awkward these two are (Lee Hi should have joined these two and formed a unit called YG's Awkard Maknaes or some mess like that) than Busker Busker and SM's boring balladeque bullshit.

    ReplyDelete
  8. I won't even bother to listen or watch the MV.

    ReplyDelete
  9. The rapping is SO awkward... Their song 'Melted' sounds way better and apparently there's wordplay in the lyrics.

    But really, awesome use of gif in the last part XD

    ReplyDelete
  10. The song isn't so bad, but based on this review and their chart performance, I guess Koreans really, really like songs that will put them to sleep.

    ReplyDelete
  11. The chorus got stuck in my head bad so there's that I guess. Not my favorite thing ever. But the brother's like 17 and he wrote all the songs, that's a big part of the draw for their fans or whatever. Check out Melted though. The instrumental's fantastic. Cello and piano and daaaaaaaamn son. Her voice sounds better in that song too.

    ReplyDelete
  12. AkMu are sort of overrated. :\
    There are definitely better singers in kpop. Plus their music is boring too.

    ReplyDelete